Den 25 januari öppnar Åhléns Outlet sitt fjärde varuhus. Denna gång i Birsta utanför Sundsvall.
Under förra året öppnade de tre första Åhléns Outlet-varuhusen i Västerås, Norrköping och Södertälje. Nu öppnar det fjärde varuhuset på 1 500 kvadratmeter i Birsta, Sundsvall.
Brett sortiment med lägre priser
Varuhuset erbjuder ett sortiment med produkter inom mode, hem och skönhet med både välkända varumärken och nya, tillfälliga, varumärken till 30–70 procent lägre pris än rekommenderat pris.
– Efter ett lyckat första år, då vi öppnade tre nya varuhus känns det roligt att vi nu öppnar vårt fjärde varuhus. Vi ser fram emot att välkomna kunderna till det nya varuhuset i Birsta köpcentrum. Hos oss kan kunderna göra spännande varumärkesfynd till sig själva, hemmet och familjen, säger Stina Klaesson, VD Åhléns Outlet.
Möter nya konsumentrender
Tillsammans med Åhléns digitala satsning och sortimentsutveckling i varuhusen är outletkonceptet en stor satsning för att möta nya konsumenttrender. Enligt Åhléns är det en tydlig trend att kunder i stor utsträckning väljer att handla fler dyra produkter – men också fler billiga.
Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhléns AB med ett koncept och sortiment som är tydligt avskilt från Åhléns. Fler outletvaruhus ska efter utvärdering öppna framöver.