Nu gör Åhléns en storsatsning på sitt erbjudande och har rekryterat två nya affärsområdeschefer; Petra Matsson Melin till Head of Category Home och Karin Wiedner Edgren till Head of Category Fashion.
Petra Matsson Melin, Karin Wiedner Edgren ska med sina team utveckla Åhléns nya behovsanpassade kunderbjudanden.
Detta är enligt ett pressmeddelande en central del av företagets nya framtidsstrategi.
Med data som utgångspunkt
– Vi ska bygga ett kunderbjudande som baseras på kundernas behov och drömmar och vi står inför ett viktigt arbete i att utveckla Åhléns sortiment, tjänster och upplevelser. Med data som utgångspunkt optimerar vi nu vårt erbjudande, för att kunden ska mötas av ett koordinerat inspirerande sortiment, vid rätt tidpunkt, säger Ebba Kilman, Chief Customer Offering.
Petra Matsson Melin har erfarenhet från ledande tjänster på Granit och H&M och kommer närmast från rollen som inköpskonsult på Singular Society.
– Förändringsarbete är det roligaste jag vet och jag är så glad och stolt över att få vara med och driva ett både omfattande och avgörande arbete framåt på Åhléns, säger Petra Matsson Melin.
Kommer närmast från H&M-gruppen
Karin Wiedner Edgren har erfarenhet från att arbeta med varumärken, digitalisering och e-handelsprojekt.
Hon kommer närmast från rollen som chef för sortiment och logistik för Creator Studio inom H&M-gruppen.
– Jag är väldigt glad över att få vara en del av Åhléns och otroligt taggad att tillsammans med hela teamet fortsätta resan med att göra Åhléns till Sveriges ledande modedestination, säger Karin Wiedner.
Arbete pågår med att utveckla Åhléns skönhetserbjudande och under våren väntas även en rekrytering göras för tjänsten Head of Category Beauty.
Petra och Karin tillträdde sina roller den 24 januari.