Coops Änglamark är Sveriges grönaste varumärke. Detta enligt en färsk ranking från varumärkesbyrån Differ.
I undersökningen har svenskarna fått utse Sveriges grönaste varumärke. När de som deltagit i undersökningen fritt får ange vilket varumärke som de anser vara grönast vinner Änglamark, med Coop på andra plats och Arla på bronsplats.
– Vi är glada och stolta att Änglamark för nionde gången utses till årets grönaste varumärke. Änglamark har dessutom en positiv försäljningsutveckling samtidigt som ekoförsäljningen backar, säger Åsa Wickholm, chef för egna varumärken på Coop.
Coop rankas också som nummer ett i både dagligvaruhandeln och i banksektorn.
Total vinnare i år blev SJ och Coop placerade sig på en silverplats före Ica.
Undersökningen har besvarats av över 1 000 respondenter i åldrarna 15–74 år. Respondenterna får besvara frågor kring miljö och hållbarhet och ge sin syn på varumärken i nio branscher.