Snart är det dags att ta steget in i ett nytt spännande detaljhandelsår. Listan över de mest lästa artiklarna 2024 innehåller en inspirerande mix av nya trender, konsumentbeteenden och intressanta koncept.
Detaljhandelns 10 viktigaste trender
Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.
Förvandlad plattform verktyg för Gen Z
Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Ikea öppnar fristående restaurang
Här finns numera den första fristående Ikea-restaurangen på en huvudgata.
Yngre bäst på att behålla köpkraft
Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.
H&M tar första steget in i varuhus
H&M har öppnat en pop up-butik för kedjans nya varumärke. Satsningen innebär att man tar sitt första steg in i ett varuhus.
Åtta trendande konsumentbeteenden
De yngre generationerna sätter sin prägel på framtidens detaljhandel. Här är åtta konsumentbeteenden som trendar just nu.
Här är nyheterna i H&M:s nya koncept
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Amazon mixar dagligvaror och non food
Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.
Se Arkets första pop up i bilder
Arket öppnar sin första pop up-butik någonsin. ”Ytan uppmuntrar verkligen till nyfikenhet”.
Den svenska konsumentens nya beteende
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.