Åsa Bergendorf har lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från bolag i digital transformation. Närmast kommer hon från AMF Fastigheter där hon arbetat som marknadsansvarig för Mood Stockholm och Gallerian.
Hon har även en bakgrund som marknadschef på Polarn O. Pyret.
– Jag är glad och stolt över att få vara med på den här resan, Twilfit är ett fantastiskt varumärke med enorm potential, säger Åsa Bergendorf.
Driva den digitala utvecklingen
Åsas uppdrag är att driva på den digitala utvecklingen inom e-handel och omnichannel samt att driva föryngringsarbetet av varumärket.
Twilfit har 56 butiker och planer på öppna ytterligare enheter. Man ser stor potential inom e-handel och har satt aggressiva mål för att bli ledande aktör inom underkläder online.
– Jag är mycket nöjd med att vi nu förstärkt verksamheten med en ny marknadschef. Nu har vi alla positioner på plats och kan fokusera fullt ut på vår förändringsresa, säger Kajsa Claesson, VD på Twilfit.