Apohem blir namnet på det nätapotek som startas av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna bakom LensOn.
Bolaget bakom satsningen bolagsnamn byter också namn från Hubia AB till Apohem AB.
Affärsidén med nätapoteket är att erbjuda ett brett och attraktivt sortiment apoteksvaror på nätet, till låga priser, med snabba trygga leveranser och innovativa kringtjänster som gör kundupplevelsen unik.
Ska sticka ut i mängden
Parallellt med att välja namn har arbetet med att ta fram logotyp och grafisk profil pågått i samarbete med digitala byrån Most Studios.
– Det känns inspirerande att vi nu har ett slagkraftigt namn som gör att vi kan bygga ett starkt varumärke, och med vår grafiska profil kommer Apohem sticka ut i mängden bland etablerade apotek, säger Johan Bergenheim, marknadschef på Apohem.
Ändringar i ledningen
I samband med namnbytet till Apohem och att organisationen nu börjar ta form, ändrar man bemanningen i ledningen.
Henrik Patzer tillträder som VD, och Kim Persson, som varit VD under bildandet av bolaget, kommer att fokusera på affärsutveckling och strategiska partnerskap.
Datum för lanseringen är ännu inte är fastställt.