Bambuser, verksamma inom interaktiv livestreaming, lanserar ett affärsområde som ska kombinera fysisk och digital handel. För att leda arbetet i den nya verksamheten har Bambuser värvat Annelie Gullström, nuvarande chef för nya affärer och innovation på AMF Fastigheter.
Det nya affärsområdet handlar enligt ett pressmeddelande om att knyta samman digital och fysisk handel. Man ska främst fokusera på nya affärsmodeller och erbjudanden för fastighetsägare, handelsplatser, varuhus och andra fysiska platser.
Nya krav på upplevelser och integration
– För att vinna tillbaka och attrahera konsumenter som migrerat till onlineshopping ställs nya krav på fysiska butiker och handelsplatser, både vad gäller upplevelser och integrationen av online och offline. Vi ser fram emot att bidra till denna utveckling, säger Jesper Funck, produktchef på Bambuser.
Bambuser och AMF Fastigheter har sedan tidigare ett samarbete som resulterat i lanseringen av Mood TV (livesänd serie) och The Lobby Live. Det senare är en studio och yta för pop ups där varumärken kan hyra in sig och vara värdar för egna Live Video Shopping-events.
Annelie har under de senaste fem åren arbetat med frågor kopplat till framtidens handel. Bland annat med koncepten The Lobby och The Lobby Live.
Gränsen mellan on- och offline suddas ut
Med 20 års erfarenhet som digital strateg och förändringsledare är tanken att Annelie ska bidra med värdefull kunskap och erfarenhet under Bambusers fortsatta resa.
– Handeln genomgår just nu sin största transformation i modern tid där gränsen mellan online och offline allt mer suddas ut. Live Video Shopping är ett utmärkt exempel på hur man kan minska gapet och låta kanalerna vara i symbios samt stärka varandra, säger Annelie Gullström.
Annelie Gullström tillträder sin nya tjänst 6 april 2021.