Bella Goldman har utsetts till ny marknads- och kommunikationsdirektör för Lidl Sverige. Bella var tidigare kommunikationsdirektör men har nu fått ansvar för att leda den nya sammanslagna marknads- och kommunikationsavdelningen.
I våras presenterades ett nytt kommunikationskoncept ”Allt annat är olidigt” som tagits fram under Bellas ledning. Nu tar Lidl tar nästa steg för att förbereda för den fortsatta expansionen och tillväxten genom att slå ihop marknads- och kommunikationsavdelningarna.
Lanserade konceptet olidligt
Genom integrerad och effektiv kommunikation jobbar den nya marknads- och kommunikationsavdelningen med cirka 25 medarbetare vidare med kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt”.
Har många berättelser
– Vi har så många fantastiska berättelser och historier från hela verksamheten som måste ut och få liv i alla kanaler. Lidl har sedan vi etablerade oss i Sverige, dragits med fördomar, förlegade tankar och förutfattade meningar. Vi vill förmedla en rättvisare bild av Lidl och berätta hela vår historia , säger Bella Goldman, Lidls nya marknads- och kommunikationsdirektör.