Lidl Sverige förstärker nu företagsledningen med en kommunikationsstrateg. Bella Goldman har tillsatts som strategi- och kommunikationsdirektör.
Bellas roll som strategi- och kommunikationsdirektör omfattar bland annat rådgivning till ledningsgruppen. Dessutom ska hon arbeta med analys och förenkling av processer inom företaget. Hon ansvarar för koordinering av övergripande strategiska projekt och relationen med externa byråer.
Kommunikation ges plats i ledningsgruppen
Med Bella tar marknadskommunikationen nu plats i Lidl Sveriges ledningsgrupp.
– Det känns otroligt roligt att börja på Lidl. Det är ett särskilt spännande varumärke som varje dag utmanar på flera nivåer och min uppgift är bland annat att fördjupa relationerna till våra kunder och ytterligare stärka Lidls varumärke, säger Bella Goldman.
Modevisning var första projektet
I veckan som gick genomfördes Lidl en modevisning av samarbetet med Heidi Klum – Let’s Wow och Lidl Fashion Week. Upptill 300 gäster fick se den nya kollektionen och uppleva den nya butiken. Det första projektet som Bella ansvarat för på Lidl.
– Kännedomen om Lidl i Sverige är hög. Nästan en av två handlar i dag på Lidl. Men vi behöver göra mer så att fler upptäcker oss och hela vårt sortiment. Med Lidl Fashion Week tror jag att fler kommer få upp ögonen för oss, säger Bella.
Har varit programledare
Bella Goldman har en lång bakgrund i kommunikationsbranschen, de senaste 20 åren som företagskonsult. Hon har bland annat arbetat med bolag som Accenture, Hemköp, PwC och WWF. Hon är även före detta programledare på ZTV och TV4.