Bergendahls Food stärker affärsområdet Externa kunder med en ny organisation. Affärsområdet ansvarar för stora kunder som Mathem, Matöppet, Matrebellerna och Fria kunder samt export. De får också ansvaret för Bergendahls nya koncept Cash.
Henrik Weiden och Torbjörn Larsson, med gedigen erfarenhet från Bergendahlskoncernen, får ledande roller inom affärsområdet.
Henrik Weiden blir försäljningsdirektör med totalansvaret för affärsområdet. Henrik har arbetat inom Bergendahlskoncernen i många år, han startade som butikschef i Höör 2007 och kommer närmast från rollen som marknads- och e-handelschef för City Gross.
Torbjörn Larsson blir försäljningschef och ansvarar för hela försäljningsteamet som arbetar med externa butiker.
Han kommer närmast från rollen som affärsområdeschef sortiment och inköp och har en gedigen erfarenhet från livsmedelsbranschen.
I affärsområdet ingår även det nya konceptet Cash som öppnade sin första butik i Hyllinge under förra året. Konceptet som har en tydlig lågprisprofil vänder sig till storhandlaren, oavsett om du är en familj, en förening eller ett företag.
– Cash är ett intressant koncept och vi etablerade första stormarknaden i Hyllinge under förra året. Vi har haft en mycket bra utveckling under första året och arbetar just nu med strategier och planer för fortsättningen av Cash, säger Henrik Weiden.