Bolt rekryterar Filip Johansson som ansvarig för företagets matleveranser i Sverige. Han kommer senast från Google i USA där han arbetat som sales lead i New York med fokus på mat-, dryck- och restaurangsektorn.
Under sin tid i USA hade Filip Johansson några av de största restaurangkedjorna i USA som kunder, inklusive Burger King, Olive Garden och Sonic Drive-In. Han startade sin Google-karriär som key account manager för klädföretaget H&M.
– På Bolt kommer jag att se till att vår snabba tillväxt fortsätter genom att vi bygger goda relationer i branschen samt erbjuder effektiva lösningar för våra samarbetspartners och kunder, säger Filip Johansson.
Tillbaka i Stockholm är han angelägen om att nyttja sin tidigare erfarenhet av att öka försäljningen på uppdrag av restauranger och även med så kallade dark kitchens under varumärket Bolt Food – en satsning som drog i gång i Sverige i maj 2020.
– Filip är perfekt för rollen, både på ett personligt och ett yrkesmässigt plan. Han är inte bara en matentusiast, han har även den skicklighet vi letat efter till den här rollen, säger Nils Wijkmark, regionchef norra Europa på Bolt.