Svenska budtjänsten Budbee och Nespresso inleder ett samarbete. Från och med nu kan konsumenter i Stockholm, Göteborg och Malmö få sitt kaffe levererat hem till dörren vid en utsatt leveranstid, med möjlighet att följa leveransen i realtid via mobilen.
Budbee lanserade sin hemleverans för e-handel under hösten 2016. Företaget har även utvecklat en plattform där konsumenter i realtid kan följa transporter, chatta med Budbee och få en exakt leveranstid för när varan kommer fram.
En bra köpupplevelse i alla kanaler
Nu inleder man alltså ett samarbete med Nespresso.
– Nespresso har länge erbjudit en riktigt bra köpupplevelse i sina butiker och det glädjer mig att de framöver, tillsammans med oss på Budbee, kan erbjuda en suverän köpupplevelse i alla kanaler med vår leverans hela vägen hem till dörren, säger Simon Strindberg, CCO på Budbee.
Läs även: 25 fakta – så vill kunden ha leveransen
På Nespresso betonar man vikten av leveransupplevelsen.
– Vårt mål är att erbjuda våra kunder kaffe av allra högsta kvalitet, med bästa möjliga service. Vi vet att leveransupplevelsen är en väldigt viktig del av kundresan och det har styrt vårt val av leveranspartner, säger Guillaume Chesneau, Country Manager på Nespresso.