Nu introducerar den innovativa dagligvarukedjan Whole Foods en helt ny affärsidé. Tanken är att den nya verksamheten ska utveckla shoppingupplevelsen samtidigt som den stärker den egna positioneringen.
Ett nytt butikskoncept är fött. Den höga tekniska nivån och idén att erbjuda fullservice och vägledning är speciellt framtagen för att tilltala millennials. Delar av butiken kan snabbt byggas om för att fungera som en mötesplats där kunderna kan utbyta erfarenheter. Se bilderna och läs om bakgrunden här.
Den vandrande handelsplatsen Popuzaren, eller pop up-bazaren, ska nu ta Göteborg ut i världen och världen till Göteborg. Med hög rotation på hyresgäster hoppas man kunna skapa en handelsplats för småskaliga lokala aktörer.
Nu har Solestory öppnat sin första butik i Stockholm på Regeringsgatan. Grundarna av företaget har grävt djupt i sneakerskulturen och erbjuder nu en personaliserad upplevelse i sina kundnätverk.
JCPenney och kosmetik-kedjan Sephora utökar sitt samarbete genom att öppna 60 nya butiker. Samarbetet har medfört stora fördelar för båda parter.
På kort tid har Food Village i Hammarby Sjöstad blivit en favorit bland matälskare. I ett helhetskoncept erbjuder man restaurang, café och saluhall med lokalt producerade råvaror och maträtter. Ytterligare en filial öppnar inne i city under året.