Swedish Matchs öppnar en snusbutik i Åre, och en av ingredienserna är personalisering. Här kan kunderna lära sig mer om produkterna och dessutom skapa sina egna favoritblandningar.
Cervera öppnar en ny butik i Norrtälje vid Flygfältets Handelsområde. Butiken är pilot för ett nytt butikskoncept och en ny visuell identitet.
Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.
Något för varje rum i hemmet är Haga Hems nya signum. Butikskedjan gör en storsatsning med ny profil, nytt butikskoncept och utökat sortiment.
Den som besöker Nike Town i London kan just nu uppleva ett blixtnedslag fångat i ett ögonblick. Exponeringen syftar till att lyfta fram varumärket Jordans skor och är en del av ett nytt kreativt uttryckssätt.
I dag öppnar Apoteket en helt ny butik i det nya köpcentrumet Avion på Söderslätt i Umeå. Här kan kunderna använda sig av tjänsten Expressutlämning.
Snabbmatskedjan Sibylla får ny kostym och uppdaterar nu en restaurang i taget. Här är det nya bildspråket och den nya grafiska profilen.
Den amerikanska Livsstilskedjan Anthropologie har gjort sig kända bland annat för sina vackert dekorerade butiksmiljöer. Nu utökar man sin flaggskeppsbutik i Portland, USA. Se bilderna här!
Lågpriskedjan No Frills prisbelönade butiksdesign har inte bara skapat ett varmare och mer personligt intryck. Det har dessutom lett till en rejäl försäljningsökning. Nu rullas konceptet ut på bred front.
Efter sommaren öppnar Paolo Roberto med familj sitt Pane Fresco även på västkusten. I Nordstan i Göteborg slås portarna upp till 600 kvadratmeter som rymmer delikatess, gelateria och espressobar.