Kvinnor ska miljardlyfta Nikes omsättning

Nike har nu inlett sin största kampanj någonsin riktad till kvinnor. Företaget menar att satsningen på kvinnor ska bidra med två miljarder dollar i ytterligare intäkter fram till 2017.

Designtorget får ny design

Designtorget får ny design

Designtorget byter utseende med en ny varumärkesidentitet. Designbyrån Kurppa Hosk står bakom den nya profilen som nu är färdig efter ett års arbete.

Walmart lockar till click & collect

Walmart vill få fler av konsumenterna att använda det etablerade click & collect-systemet, en orderservice av matvaror online.

Day Birger et Mikkelsen kommer till Sverige

Day Birger et Mikkelsen kommer till Sverige

Det skandinaviska modevarumärket Day Birger et Mikkelsen gör en satsning på den svenska marknaden och öppnar sin första svenska butik i Bibliotekstan i Stockholm.

Starbucks öppnar expressformat

Under nästa kvartal lanseras ett mindre format, Starbucks Express, som ska serva kunder i farten på platser med hög genomströmning.

T2 gör tedrickandet till ett socialt experiment

T2 gör tedrickandet till ett socialt experiment

Redchurch Street i Shoreditch har berikats med ännu ett spännande butikskoncept. Och självklart är det i tedrickandets högborg England man hittar den nya tidens te-butik.

Här är Experts plan för svensk comeback

Efter några tunga år och många stängda butiker ska norskägda Expertkedjan ladda om.

Premiär för Lindex nya butikskoncept

Premiär för Lindex nya butikskoncept

Vid butiksöppningen den 27 mars i Westfield Stratford City visar Lindex sitt senaste butikskoncept. Den nya inredningen reflekterar varumärket med sin skandinaviska känsla och bjuder på en hel del nyheter.

Årets retailkoncept utsett


Lagerhaus lanserar nytt koncept