Nike har nu inlett sin största kampanj någonsin riktad till kvinnor. Företaget menar att satsningen på kvinnor ska bidra med två miljarder dollar i ytterligare intäkter fram till 2017.
Designtorget byter utseende med en ny varumärkesidentitet. Designbyrån Kurppa Hosk står bakom den nya profilen som nu är färdig efter ett års arbete.
Walmart vill få fler av konsumenterna att använda det etablerade click & collect-systemet, en orderservice av matvaror online.
Det skandinaviska modevarumärket Day Birger et Mikkelsen gör en satsning på den svenska marknaden och öppnar sin första svenska butik i Bibliotekstan i Stockholm.
Under nästa kvartal lanseras ett mindre format, Starbucks Express, som ska serva kunder i farten på platser med hög genomströmning.
Redchurch Street i Shoreditch har berikats med ännu ett spännande butikskoncept. Och självklart är det i tedrickandets högborg England man hittar den nya tidens te-butik.
Efter några tunga år och många stängda butiker ska norskägda Expertkedjan ladda om.
Vid butiksöppningen den 27 mars i Westfield Stratford City visar Lindex sitt senaste butikskoncept. Den nya inredningen reflekterar varumärket med sin skandinaviska känsla och bjuder på en hel del nyheter.