Butiken kommer att vara öppen under fem månaders tid. Inredningen har en industriell känsla över sig och i lokalen finns såväl råa tegelväggar som vita ytor. Butiken speglar väl det som Line 8 ska stå för – arv, funktionalitet och enkelhet.
Amerikanska JCPenney redesignar inte mindre än 850 salonger över hela USA. Varuhuskedjan gör det i samarbete med redaktörerna på InStyle för att stärka trendkänslan.
Projekt stöttar ombyggnation och förändring av en butik.
I början av mars slår en av Nordens största nätjättar upp dörrarna till en ny butik i Kista galleria.
Radical Sports blir en renodlad satsning på sneakers.
Nu berättar Unibail-Rodamco att Victoria’s Secret, River Island, Peak Performance, Tiger of Sweden och Foot Locker är klara för etablering i Mall of Scandinavia.
De närmaste tio åren kommer Swedavia att investera sju miljarder i Stockholm Arlanda Airport. Flygplatsen bygger nu en ny exklusiv shoppinggata med kända varumärken som Ralph Lauren, Hugo Boss och Rituals.
Sneakersvarumärket skapade en rörlig och dekorativ inredning till sin nya butik i Brooklyn. Och tack vare sociala medier kunde budgeten hållas nere.
Aesop har öppnat en ny butik i Hamburg. Sin vana trogen visar kedjan upp en minimalistisk design med vackra naturmaterial.