”Snabbare och smidigare kundupplevelser”

”Snabbare och smidigare kundupplevelser”

Utvecklingschef Maria Isaksson är övertygad om att den kassalösa butiken tillhör framtiden.

Se The Body Shops nya aktivistkoncept

Se The Body Shops nya aktivistkoncept

Läs mer om tankarna bakom konceptet – och se bilderna från butiken.

Axfood lanserar svensk Wholesale Club

Axfood lanserar svensk Wholesale Club

Medlemskap är en förutsättning för att privatkunder ska få handla i butiken.

Ugg breddar varumärket i nytt flaggskepp

Ugg breddar varumärket i nytt flaggskepp

Ett sortiment präglat av varumärkets DNA. Ugg planerar nu att lansera konceptet globalt.

Dreamteam tar sitt koncept till Åre

Dreamteam tar sitt koncept till Åre

Bakom Verkstan står fem kvinnor. ”En härlig blandning av människor som envist kommer driva butiker”.

Digital restaurang möter nya behov

Digital restaurang möter nya behov

Kedjan ska öppna en ny restaurang som är ”digital-only”. Här är det upphämtning och hemleveranser som gäller till hundra procent.

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.

Julshoppa digitalt i ny virtuell butik

Julshoppa digitalt i ny virtuell butik

I takt med att e-handeln ökar har även behovet av differentierade digitala upplevelser blivit större.

Varulösa butikskedjan expanderar

Varulösa butikskedjan expanderar

Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.

Premiär för Ikeas cirkulära återbruksbutik

Premiär för Ikeas cirkulära återbruksbutik

För Ikea handlar det om att skapa kunskap kring produkternas livscykel.