Den franska sportkedjan Decathlon fortsätter att hålla hög innovationstakt.
En ny experimentbutik utforskar hur man kan minska förbrukningen av plast samt öka återbruk och återvinning.
Med tjänster som inte kan erhållas genom onlineshopping, hoppas man kunna leverera ett mervärde.
På fyra våningar omsluter man besökaren i allt vad varumärket Rituals står för.
AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.
I december öppnar Godisbanken i Femman i Nordstan, Göteborg. Företaget har satt hållbarhet som utgångspunkt för sin verksamhet.
Ett växande intresse för hälsa gör man för första gången inkluderar en separat Bio-butik inne i stormarknaden.
Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Lågpriskedjans nya koncept riktas till en konsument som tjänar lite mer – men uppskattar att göra fynd.