Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.
Butiken präglas av lokalens historia som garage med stora ytor och låg takhöjd. Följ med på en inspirerande rundtur med visual merchandising på hög nivå!
Grandpa har nu lanserat Artsy Window i sin citybutik på Gamla brogatan i Stockholm. Konceptet upplåter ett helt skyltfönster till utvalda kreatörer.
Nyligen öppnade Miksajo i Wallenstams lokaler på Victoriagården i centrala Göteborg. Miksajo är en livsstilsbutik som erbjuder accessoarer, väskor och mode.
Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.
En ny digital handelsplats erbjuder olika sorters catering på ett och samma ställe. Förutom mat kan man bland annat hyra porslin, möbler och foodtrucks.
Kunden vill handla förpackningsfritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.
Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.
Amazon öppnar en supermarket med kasssalösa Amazon Go-tekniken. Storleken är inte längre ett problem. ”Fem eller tio gånger större, det spelar ingen roll”.
Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.