Inför öppningen av H&M Homes konceptbutik på Regent Street i London har kedjan samarbetat med auktionsföretaget Christie’s. Detta för att visa hur nytt och gammalt kan kombineras i en spännande mix.
Företaget ska rulla ut ett stort antal caféer de kommande åren. På sex år räknar man med att öppna 2 000 enheter på ett flertal marknader.
Inom kort öppnar Beauty Bargain som ska erbjuda skönhet och välbefinnande i en inspirerande butiksmiljö.
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Under april dyker Gateau upp i from av pop up-butiker med påsktema. I sortimentet finns bland annat handgjorda chokladägg.
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Grandpa inleder ett samarbete med ett hotell. En yta i lobbyn förvandlas till en butik som erbjuder livsstilsprodukter, kläder och accessoarer.