Dagligvarukedjan testar kassalös butik

Dagligvarukedjan testar kassalös butik

Dagligvarukedjan kommer under 2019 ta fram och testa ett butikskoncept som saknar kassor.

Gateau i samarbete med H&M Home

Gateau i samarbete med H&M Home

Under december öppnar Gateau pop-up butiker med jultema. "Ett nytt sammanhang i en inspirerande butiksmiljö".

Filmstaden öppnar nytt koncept

Filmstaden öppnar nytt koncept

Det nya konceptet innehåller nya fasader en utvecklad interiör samt en ny butiksdel.

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.

Cirkle K lanserar nytt matkoncept

Cirkle K lanserar nytt matkoncept

"Det handlar om att erbjuda människor god och hälsosam mat längs vägen". Satsningen omfattar bland annat sortiment, inredning och utbildning. Se bilderna!

Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Integrerar e-handel i den fysiska miljön genom nytt service- och paketombudskoncept.

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 

Norden sattes i fokus på Mapic

Norden sattes i fokus på Mapic

Under torsdagen arrangerade Mapic i samarbete med Nordic Council of Shopping Centrers ett seminarium med fokus på nordiska länderna. Dashl fanns bland företagen som berättade om sin verksamhet.