Damernas Värld och Styleby inleder ett samarbete med The Lobby i Stockholm. Här kan kunder träffa influencers samt handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen.
Handelstrender har redan tidigare berättat hur – och varför – Muji satsar på dagligvaror. När man nu öppnar den första egna butiken lanserar man två nya produktkategorier. Satsningen fortsätter redan nästa år med fler etableringar som väntar.
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer.
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser.
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil.
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ.
Servicebutikskedjan 7-Eleven lanserar ett nytt supersnabbt koncept. Trots det begränsade utrymmet erbjuder man ett brett sortiment och självscanning.
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.