Den 1 augusti slår Butterick’s upp portarna till ett nytt butikskoncept i Täby Centrum. Man utlovar ett modernare uttryck i en inspirerande butiksmiljö där kundupplevelsen ska hamna i centrum.
Konceptet har som utgångspunkt att lyfta Butterick’s klassiska artiklar samtidigt som man vill lyfta fram sitt sortiment av maskeradartiklar och tillbehör.
– Butterick’s står på tre ben; fysiska butiker, e-handel och en grossistverksamhet. Vår målsättning är att nå ut till fler med vårt sortiment och med det nya konceptet kan vi erbjuda en inspirerande butiksmiljö med många uttryck samtidigt som framhäver vårt breda utbud, säger Stina Petrini, marknadschef och affärsutvecklare på Butterick’s Leco.
Pandemin snabbade på beslut
Täby Centrum är en av Sveriges största köpcentrum med fler än 245 butiker, restauranger och kaféer. Detta är Butterick’s första butik i ett köpcentrum.
– Vi har länge funderat på att öppna en butik i ett köpcentrum och pandemin skyndade på beslutet, säger Stina Petrini.
Butterick’s har i nuläget butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Halmstad och Helsingborg. Man finns även som shop-in-shop i Barkarby, Uppsala och Tidaholm.