Cecilia Anneling har utsetts till ny kommunikationschef på branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel. Cecilia har en lång erfarenhet som konsult inom strategisk kommunikation, opinionsbildning, mediehantering och PR.
Cecilia Anneling har tidigare arbetat på kommunikationsbyrån JKL och PR-byrån MSL. Hon kommer närmast från en tjänst som senior konsult på PR-byrån Prime Weber Shandwick.
– Svensk Dagligvaruhandel har under flera år etablerat sig som en viktig och stark röst i samhällsdebatten. Det är tydligt att organisationen lyckats driva branschen framåt med fokus på bland annat hållbarhet, matsäkerhet och under senare tid även livsmedelsförsörjning. Det ska bli fantastiskt roligt att få bidra till och utveckla den positionen ytterligare tillsammans med medlemsföretagen, säger Cecilia Anneling.
Karin Brynell, VD på Svensk Dagligvaruhandel, är glad över rekryteringen.
– Inte minst de senaste åren har visat hur viktig dagligvaruhandeln är för ett fungerande samhälle och samarbetet mellan aktörerna i branschen får en allt större betydelse. Cecilia kommer att bli ett värdefullt tillskott i det arbetet, säger hon.