Varumärket Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp., har inlett ett samarbete med Alex Pall och Andrew (Drew) Taggart. Mer kända som The Chainsmokers.
De kommer agera globala ambassadörer för Tommy Hilfiger menswear från och med i höst. Det omfattar Hilfiger Edition, Tommy Hilfiger Tailored och Tommy Hilfiger sportswear. Tanken är att duon ska tillföra en mer ungdomlig touch till det numera 30-åriga varumärket.
– The Chainsmokers befinner sig i centrum av popkulturen och deras musik har en global publik, säger Tommy Hilfiger i en kommentar.
Passar perfekt som Tommy Guy
Han menar att de två är som klippt och skurna för detta.
– Alex och Drew är verkligen den perfekta definitionen av dagens Tommy Guy. Deras talang, optimism, unika sound och deras naturligt coola stil gör att de står ut i musikvärlden, säger Tommy.
The Chainsmokers bildades 2012 och har sålt mer mer än tio miljoner singlar. Man är också bland de tre mest streamade artisterna (i skrivande stund).