Nu i augusti tillträder Charlotte Axlund som ny General Manager för Henkel Beauty Care Professional Norden. Charlotte har en gedigen bakgrund som företagsledare med över 20 år inom skönhetsbranschen.
Charlotte Axlund har tidigare arbetat med bland andra L’Oréal, The Body Shop och Babor. Uppdraget På Henkel består nu av att leda tillväxten framåt genom en digital transformation.
Stark tro på autentisk skönhet
Strategin innebär också en förflyttning av affärsmodellen från B2B till B2C för ökad varumärkeskännedom och ett tydligt fokus på att driva lönsam tillväxt.
– Jag ser verkligen fram emot den förändringsresa som vi har framför oss och har förmånen att ha ett fantastiskt expertteam med mig, säger Charlotte Axlund.
Målsättningen är att expandera och flytta fram positionerna ytterligare på marknaden, med en stark tro på autentisk skönhet.
– Det kommer vi att möjliggöra genom att exempelvis samarbeta med exklusivt utvalda ambassadörer för att differentiera och levandegöra våra varumärken och unika koncept. Vi satsar också internt på att vara de bästa ambassadörerna och förebilderna för vår organisation, säger Charlotte Axlund.
Grundades redan 1925
Henkel Norden grundades i Sverige 1925 och har i dag även kontor i Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm.
Henkel Beauty Care Professional är verksamma för både konsumenter och professionell verksamhet.