Under våren 2020 öppnar Chimi Eyewear en ny flaggskeppsbutik i Hufvudstadens fastighet på Kungsgatan i centrala Stockholm.
Chimi är ett svenskt solglasögonvarumärke grundat 2016 av Charlie Lindström och Daniel Djurdjevic. Man erbjuder solglasögon med hög modegrad anpassade för att ”matcha färgstarka människors liv”.
– Vi är stolta över möjligheten att kunna skapa vårt varumärkesuniversum på en av Sveriges mest kommersiella gator. Chimi är på en spännande resa globalt men det är oerhört viktigt för oss att visa upp var vi kommer ifrån, och redovisa detta med en attraktiv marknadsplats för vår Flaghip store, säger Jonas Löhr, Commercial Director, Chimi Eyewear
Butiken stärker shoppingdestinationen
Tillsammans med Stockholms stad och övriga fastighetsägare arbetar Hufvudstaden aktivt med att utveckla området kring Kungsgatan.
– Vi är mycket glada över att Chimi väljer att öppna sin nya flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm. Det blir ett välkommet tillskott till området och bidrar till att ytterligare stärka Kungsgatan som shoppingdestination och central mötesplats, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.