KungSängen satsar på en vidareutveckling av sin strategi för omnikanal. Som ett led i detta har man nu rekryterat Christina Ericsson, ansvarig för Apotek Hjärtats digitala kanaler, till KungSängens styrelse.
Christina Ericsson är chef för e-handel och digital utveckling på Apotek Hjärtat.
– Det känns väldigt spännande att bli en del av KungSängen, ett företag med ett starkt varumärke och entreprenörsanda. Med min bakgrund inom e-handel och digitalisering från flera branscher ser jag fram emot att få bidra till Kungsängens framtida utveckling, säger Christina i en kommentar.
Uppdraget är att stärka företagets OMNI-satsning.
– Jag ser stor potential i KungSängens omni-strategi där målet är att nyttja kombinationen av fysiska butiker och digitalisering. Det känns väldigt kul att få ansluta sig till Kungsängens styrelse.
Omni avgörande för tillväxt
Styrelseordförande Johan Röhss ser satsningen som avgörande för KungSängens fortsatta tillväxt.
– Alla verksamheter påverkas av digitaliseringen och e-handeln. Detta gäller även KungSängen. Vi har genomfört viktiga steg för att utveckla vår digitala närvaro och e-handel men ser stora möjligheter i en fortsatt integration av dessa med våra fysiska butiker, säger Johan Röhss.
– Vi är mycket glada för att Christina Ericsson ansluter sig till vår styrelse, med sin gedigna erfarenhet inom e-handel och digitalisering från bland annat Apotek Hjärtat och SAS.