Circle K har, enligt ett pressmeddelande, som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att man nu skalar upp detta engagemang ytterligare.
– Det som lockade med Circle är att det råder ett högt engagemang, en lyhördhet och en härlig, varm kultur som ständigt beaktar individen, säger Maria Tremura.
– Jag kommer att fokusera på stödet till våra stationer, vilket ligger högt på HR-agendan. Detta för att ytterligare underlätta i alla led och skapa mervärde utan att tappa det viktigaste vi har, affären och kunden. I vissa avseenden behöver vi släppa det etablerade och göra annorlunda, testa nytt och se vad det ger oss, säger Maria.
Affärsutveckling och HR hänger ihop
Maria Tremura har erfarenhet från den amerikanska företagskulturen inom Xerox. Där tydliggjordes behovet av att alltid sätta affären i fokus och hur HR kan vara en utmärkt sparringpartner.
Under åren på Kicks låg fokus på att ha affären först i alla rum och inkludera HR i det.
– Vi är verkligen glada att ha rekryterat Maria till den här nyckelrollen. Hennes sätt att tänka runt hur HR och affärsutveckling hänger ihop kommer att bli värdefullt framåt eftersom det händer så otroligt mycket hos oss just nu, säger Eva Kimborn Heivert, VD på Circle K Sverige.