Fastighetsägaren Citycon lanserar ett koncept som inkluderar reklamplatser, pop ups, annonsytor och möjlighet att ta över hela centrum. Man vill gå bortom konventionell leasing i Norden och Estland.
Citycon har 33 centrum med 140 miljoner besökare årligen. Med denna besöksvolym som grund lanserar man nu Spotlight. Med konceptet vill man gå bortom konventionell leasing och erbjuda flexibla möjligheter, skräddarsydda efter behov.
– När butikslandskapet utvecklas ligger Citycon i framkant och kombinerar en stark grund inom traditionell leasing med flexibla lösningar. Vi är stolta över att introducera Spotlight, som ger enkel access till den nordiska marknaden med en rad flexibla erbjudanden, säger Jussi Vyyryläinen, Senior Vice President Leasing på Citycon.
Rätt platser och exponering
Med konceptet siktar man på optimal synlighet i sina fysiska utrymmen.
– Vi bjuder in detaljister att synas i våra centrum genom att erbjuda bred exponering i de mest trafikerade lägena i Norden och Estland. Spotlight förenklar processen att komma in på en marknad, eftersom vårt team av experter ger stöd för att hitta rätt platser, exponeringar och lokaler för sina varumärken, säger Jussi Vyyryläinen.
Spotlight arbetar med ett dedikerat team i varje land.