Göteborg & Co lanserar en kampanj för att stödja besöksnäringen i Göteborgsregionen. ”Brett och flexibelt, fylls med nya aktiviteter och idéer efter hand”.
”En plats för gemensamma upplevelser där detaljhandel och social interaktion väger lika”. Så sammanfattas ett projekt med förankring i det lokala samhället
Tomas Kruth förstärker teamet på RSD. Hans uppdrag blir att att arbeta med utveckling av Sveriges stadskärnor.
Scorett öppnar ett nytt flaggskepp i ett noga utvalt läge i stadskärnan. ”Satsningar i attraktiva citylägen blir allt viktigare för oss”.
Nyligen öppnade Miksajo i Wallenstams lokaler på Victoriagården i centrala Göteborg. Miksajo är en livsstilsbutik som erbjuder accessoarer, väskor och mode.
Humana second hand etablerar sin första butik i Göteborg. Sedan tidigare har man butiker i Stockholm och Malmö.
Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.
När Östermalmshallen slår upp sina portar väntar en saluhall som tar besökaren tillbaka till 1800-talet. Målet är att återställa hallen till sin forna glans.
Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Templet sätter fokus på den rumsliga upplevelsen. Man vill utmana synen på vad framtidens fysiska butik kan vara.