Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Listan är en guldgruva med ny retail och spännande köpcentrumprojekt. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!

Sätter den fygitala handeln i fokus

Sätter den fygitala handeln i fokus

Årets upplaga av Mapic präglas av en detaljhandel i förändring. Nathalie Depetro, Director Mapic, berättar varför den fygitala handeln har satts i fokus.

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

Helsingborg är Årets Purple Flagstad 2018

Sedan man påbörjade sitt arbete 2016 har brotten minskat och besöksflödet ökat i de valda Purple Flag-områdena.

Så ska Mayfair och Belgravia utvecklas

Så ska Mayfair och Belgravia utvecklas

Det är ett av Londons mest exklusiva områden. Nu ska Mayfair och Belgravia genomgå förändringar för att möta framtidens behov.

”Dags att sluta prata om butikens död”

”Dags att sluta prata om butikens död”

Nu har Sweden Urban Arena 2018 dragit i gång på Stockholm Waterfront. Det är tredje året evenemanget arrangeras.

Veronica ny stadsutvecklingschef

Veronica ny stadsutvecklingschef

Citycon har anställt Veronica Palmgren som stadsutvecklingschef för det långsiktiga arbetet att möta framtidens behov av multifunktionella stadsmiljöer.

Här är Redfellas nya flaggskepp

Här är Redfellas nya flaggskepp

Kedjan fortsätter att satsa på nya etableringar. Det senaste tillskottet har nu invigts och ska fungera som flaggskepp.

Välbefinnande via hållbar stadsutveckling

Välbefinnande via hållbar stadsutveckling

Stort ansvar vilar på stadsplanerare att utveckla hållbara offentliga miljöer där man naturligt kan umgås, mötas och röra sig. Det menar man i en ny rapport.

Café och restaurang lyfter stadskärnorna

Café och restaurang lyfter stadskärnorna

Utvecklingen inom svenska stadskärnor har kartlagts. Falköping toppar listan över de som ökar sina omsättningar mest. Café- och restaurang är största drivkraften bakom ökningarna i svenska städer. 

E-matbutik öppnar fysiska butiker

E-matbutik öppnar fysiska butiker

Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.