"Butiker kommer att fungera som `walk-in-web-stores´, de kommer att presentera lösningar, service och engagemang. Inte sälja produkter."
Den japanska kedjan Muji öppnar nytt flaggskepp i New York. Butiken ligger i höjd med the New York Public Library på Fifth Ave.
Nu hoppas fem Lundastudenter att deras digitala lösning ska kunna hålla centrumaffärerna på fötter.
Nu vill Ikea öppna ett click & collect-koncept i centrala Oslo. Tanken är att det ska minska trycket på befintliga varuhus, och öka tillgängligheten för kunderna.
Möbel- och inredningskedjan Restoration Hardware har gjort sig kända för sina exklusiva shoppingmiljöer, ofta inrymda i historiska byggnader. Nu har man tagit sitt koncept ytterligare ett snäpp och adderat nya ingredienser i upplevelsen.
I engelska Guilford råder det inga tvivel om att detaljhandeln bidrar till att skapa en levande citykärna. Den gamla georgianska byggnaden visade sig vara en utmärkt plats att exponera Jigsaws mode av allra senaste snitt. Nu har varumärket öppnat två butikskoncept i huset.
I Solna öppnar i dag ett av de största detaljhandelsprojekten Sverige hittills har skådat: Mall of Scandinavia med sina 101 000 kvadratmeter. I London öppnar ett av de minsta.
New Yorkbaserade Kate Spade & Co öppnar en butik på Regent Street i London. Det blir Kate Spade New Yorks fjärde butik i Storbritannien.
Modekedjan Oasis lanserar en konceptbutik med tillhörande prosecco-bar och skönhetssalong i London.
Inför julhandeln får Umeå en ny pop up-butik. Det är det nya klädmärket Douchebag of Sweden som slår upp portarna i en av de centrala galleriorna.