Helena Wallentin har utsetts till ny Marknadsdirektör på Cloetta Sverige samt medlem i den svenska ledningsgruppen. Helena kommer närmast från en roll som marknadschef inom Orkla Foods Sverige där hon ansvarar för deras varumärken inom affärsområdet Frukost & Drycker.
Innan dess har Helena arbetat på flera företag inom snabbrörliga konsumtionsvaror, bland annat Skånemejerier, Ferrero Scandinavia och Coca-Cola. Helena tillträder sin nya roll 12 januari.
– Jag ser mycket fram emot utmaningen att växa och stärka Cloettas redan starka varumärkesportfölj tillsammans med mina kommande kollegor. Min magisteruppsats på Ekonomprogrammet vid Lunds universitet skrev jag för Cloetta och därför känns det lite extra roligt att, nu 20 år senare, få förtroendet för uppdraget, säger Helena Wallentin.
– Jag är verkligen glad över att få välkomna Helena till Cloetta som marknadsdirektör. Hon är en uppskattad ledare och har en stark och bred marknadsföringsbakgrund både från internationella och lokala företag med starka varumärken, säger Katarina Tell, VD Cloetta Sverige.