Damernas Värld och Styleby i The Lobby

Damernas Värld och Styleby inleder ett samarbete med The Lobby i Stockholm. Här kan kunder träffa och handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen. 

Stockholm Fashion Week, som når sin kulmen den 28–30 augusti, är en av höstens höjdpunkter för många. Modeveckan utgör även startskottet för Damernas Världs och Stylebys närvaro i The Lobby.

På plats i två månader

Från den 27 augusti och två månader framåt kommer modemagasinen att finnas på plats i The Lobby. Under samma period gör flera internationella märken inom mode, design och lifestyle entré på den svenska marknaden.


Läs även: Årets måsteläsning om butikskoncept


Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter

– The Lobby kan liknas vid ett livsstilsmagasin som ändrar skepnad utifrån värdskapet. Under hösten ser vi verkligen fram emot att välkomna två av landets mest välrenommerade modemagasin, Damernas Värld och Styleby, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Tillgänglig yta mitt i stan

Martina Bonnier, Damernas Värld.

För Damernas Värld är detta en ny kanal att skapa innehåll i.

– The Lobby är ett intressant koncept i Stockholm som modeintresserade har koll på, och det är ett bra sätt att erbjuda spännande märken en möjlighet att träffa sina kunder – samtidigt som vi kan skapa upplevelser och innehåll i ytterligare en form på en snygg och tillgänglig yta mitt i stan, säger Martina Bonnier, chefredaktör för Damernas Värld.

Träffa influencers

På den yta som Damernas Värld och Styleby står värdar för kommer magasinen att levandegöras på olika sätt. Här kan kunder både träffa och handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen, ta del av modeexpertis genom seminarier och event samt träffa flera av magasinens influencers.


Läs även: Digitala upplevelser suddar ut gränser


Under perioden kommer bland annat smygläsningar, kundkvällar och meet the designer-event att arrangeras.

Testar nytt handelskoncept

– Vi tittar alltid på nya plattformar för vårt innehåll, och ser The Lobby som en spännande förlängning av vårt magasin. Det känns jätteroligt att vara pionjärer när det gäller att testa ett handelskoncept där våra läsare kan möta oss på ett helt nytt sätt, säger Jonna Bergh, chefredaktör för Styleby.

Ett axplock av de varumärken som kommer att finnas i magasinens yta Anthon Wallon, Blanche, Bukvy, Orlando Maroquinier samt Milani Cosmetics.