Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Årets köpman delas ut av Reitan Convenience till de personer/köpmän som under året utvecklat sin verksamhet på ett resultatinriktat och målmedvetet sätt. Priset delas ut på Reitans Riksmöte och är en summering av resultatet av mätningar inom ledarskap, kvalitet, försäljning och lönsamhet under det gångna året.
Ökade omsättningen under året
Årets köpman 2018 för 7-Eleven har tilldelats Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson som driver 7-Eleven på Drottning Kristinas väg i Stockholm. De har under året ökat sin omsättning med 13 procent och flyttat fram positionerna inom samtliga mätområden.
– Vi har arbetat väldigt hårt och målmedvetet mot detta och engagerat alla medarbetare i butiken, så vi vill så klart dela detta pris med dom, säger Madelene Wessman Lundholm.
Jurys motivering
”På ett mycket positivt och offensivt sätt drivs denna butik till nya framgångar varje dag. Det finns en vilja och förmåga att ta kunderna med storm som leder till att siffrorna pekar rätt upp i skyn.
Medarbetarna har alltid ett leende på läpparna och ger det där lilla extra vilket leder till att kunderna kommer inte bara en, utan ofta flera gånger om dagen.
Köpmannaskapet präglas av ett högt engagemang för den egna butiken såväl som för hela kedjan och regionen finner här en riktig stöttepelare.
Att driva en stor butik kräver värderingsstyrt ledarskap, effektivitet och struktur. 2018 har planerats i minsta detalj vilket skapat de bästa förutsättningarna för både kundernas och medarbetarnas trivsel.
Detta gör att man kan stoltsera med 13 procent omsättningsökning och 6 procent kundtillväxt. Efter många år hos oss i 7-Eleven har vägen till framgång blivit självklar och vi unnar och beundrar!”