Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Den internationella bilden av Sverige som designnation ska stärkas. Regeringen investerar fem miljoner kronor i marknadsföring av svensk design.
Nyligen dök Beatles upp i en egen pop up-butik laddad med upplevelser och merchandise. Här bjöds på färgstarka exponeringar och instavänliga dekorer.
Nu öppnar kedjan sin tredje flaggskeppsbutik. I ett samarbete med en designstudio har man skapat ett butikskoncept baserat på upcycling.
Butiken utan varor erbjuder stora upplevelser. Väl inne promenerar kunden genom glaciären där ljud av is som spricker hörs. Det är 12 grader kallt.
Stora investeringar har gjort köpcentrumet mer tillgängligt och lättnavigerat.
Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.
Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.
Pressbyrån öppnar ett nytt koncept där kunden hanterar köpet själv och kan röra sig fritt runt butikens ytor.
Nordstan i Göteborg har fått ny entré. Tanken bakom den nya entré är, enligt ett pressmeddelande, att skapa en transparens och öppenhet.