Caliroots i mysigt samarbete med Ellesse

Caliroots i mysigt samarbete med Ellesse

Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.

Adidas nya fygitala flaggskepp

Adidas nya fygitala flaggskepp

Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.

Walk around i Pressbyråns nya koncept

Walk around i Pressbyråns nya koncept

Pressbyrån öppnar ett nytt koncept där kunden hanterar köpet själv och kan röra sig fritt runt butikens ytor.

Nordstan har fått en ny huvudentré

Nordstan har fått en ny huvudentré

Nordstan i Göteborg har fått ny entré. Tanken bakom den nya entré är, enligt ett pressmeddelande, att skapa en transparens och öppenhet.

Marie Kondo öppnar butik

Marie Kondo öppnar butik

Nu lanserar hon en butik som erbjuder hennes egna favoritprodukter.

Nespressos första pop up-café

Nespressos första pop up-café

Just nu bjuds allmänheten på gratis kvalitetskaffe i en inspirerande miljö när Nespresso öppnar dörrarna till sitt första svenska pop-up café.

Starbucks öppnar Pickup Store i New York

Starbucks öppnar Pickup Store i New York

Här öppnar Starbucks sin första Pickup Store i USA. Läge för studiebesök i samband med NRF Retail's Big Show.

Amazon lanserar ring för röststyrning

Amazon lanserar ring för röststyrning

Amazon introducerar en rad nya produkter som har den digitala assistenten Alexa inbyggd. Bland produkterna finns glasögon, trådlösa pods och en ring.

Egen klädlinje ska ge Grandpa full kontroll

Egen klädlinje ska ge Grandpa full kontroll

Grandpa lanserar en egenproducerad klädlinje. En av anledningarna bakom satsningen är att man vill ha fullständig kontroll på hur plaggen tillverkas.

Sigr designar hållbart med avatar

Sigr designar hållbart med avatar

Umeåbaserade Sigr tillverkar stilrena och funktionella cykelkläder. Nu tar man hjälp av en avatar för att bli ännu mer miljövänliga.