Dagligvaror med fokus på färskvaror och färdiga rätter. Lågpriskedjan har skapat ett nytt koncept som i praktiken är ett testlabb för kunskap och nya insikter.
I sin roll som designchef på Ikea of Sweden kommer Eva Lilja Löwenhielm att leda teamet av designer och ansvara för utvecklingen av företagets identitet.
Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.
McDonald’s har öppnat ett nytt flaggskepp i New York City vid Times Square. Här erbjuder man den senaste tekniken, men även en lugn och avslappnad miljö. Se bilderna här!
Apple har öppnat en ny butik, denna gång inne i en klassisk biblioteksbyggnad. Se bilderna här.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Ikea och designern Tom Dixon ska utforska möjligheterna och nödvändigheten av ett hållbart odlande i stads- och hemmamiljön.
VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.
Vad har Nils Holgersson, Körkarlen och Herr Arne gemensamt? Förutom att de alla är litterära karaktärer så pryder de nu också fasaden på ett handelshus.
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.