Diemonde skapar kreativ möteplats

Diemonde skapar kreativ möteplats

Diemonde öppnar en butik där man vill skapa en unik och levande mötesplats. Samtal och framträdanden av nya kommande artister står på schemat.

Färgsprakande hybrid öppnar butik i NK

Färgsprakande hybrid öppnar butik i NK

Maxjennys pop up-butik fylls med färgsprakande plagg som bäst beskrivs som en hybrid mellan konst och mode.

Ida Lanto lanserar  bröllopskollektion

Ida Lanto lanserar bröllopskollektion

Ida Lanto fortsätter sitt samarbete med modeaktören Nelly.com. I slutet av april släpps bröllopskollektionen The Wedding Collection.

Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.

Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.

Nytt containercentrum expanderar

Nytt containercentrum expanderar

Konceptet ska fungera som en inkubator för lokala handlare och restauratörer. Nu öppnar man det andra centrumet, även detta är byggt av anpassade fraktcontainrar.

”För enkelt att utropa butiksdöd”

”För enkelt att utropa butiksdöd”

Att utropa butiksdöd och prata om e-handeln som ett hot är för enkelt. Framtidens handel ställer helt nya krav på fastighetsägare och arkitekter. Det menar Jonas Ericsson, själv arkitekt.

Se Starbucks senaste flaggskepp

Se Starbucks senaste flaggskepp

Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!

Automation tung trend i servicehandeln

Automation tung trend i servicehandeln

Det experimenteras friskt med automation, AI och självbetjäning inom servicehandeln.

Cajsa Wessberg hyllar systerskap

Cajsa Wessberg hyllar systerskap

På internationella kvinnodagen lanserar varumärket ett designsamarbete mer illustratören Cajsa Wessberg. Detta i syfte att hylla systerskap.