Den här veckan lanseras H&M:s samarbete med Stockholmsbaserade varumärket Eytys. Vad som skulle bli en skokollektion växte snabbt till något större.
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Gallerian ska förvandlas till ett välkomnande och trivsamt stadsdelscentrum för människor som bor och arbetar i området.
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
E-varumärket lanserar samarbete med en couturedesigner. Klänningarna symboliserar och har namngetts efter starka, självständiga kvinnor.
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.
Muji och teknikföretaget Sensible 4 har skapat en robotbuss. Det sägs vara den första i världen som fungerar i alla väderförhållanden.