Plantagen lanserar nya kollektion Extend your space som är framtagen av arkitekten Thomas Sandell. Serien innehåller sju produkter "som på ett modernt sätt bidrar till att integrera fler växter i hemmet"
Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.
Inte ens ett år efter att företaget grundades är Postery.com nu nominerade till Svenska Designpriset för sin e-handelsdesign. Användarvänlighet med nutida formspråk har varit i fokus.
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer.
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Den 11 juli lanserar designern Lars Wallin sin första couturekollektion. Han gör det i köpcentrumet i form av en utställning. "Jag har en ambition att ta vidare kollektionen internationellt".
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema.
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Det nya köpcentrumet mixar boende med shopping och upplevelser. Man utlovar dessutom ett mixat food & beverage-erbjudande i en spektakulär miljö.