Företaget belönas för sin design i den internationella tävlingen som utser årets bästa produkter. En av dem har Ikea tagit fram tillsammans med stjärndesignern Tom Dixon.
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
Den minimalistiska glasboxen är varumärkets första flaggskeppsbutik. Med hjälp av magiska speglar och storytelling bjuder man kunderna på en helt ny upplevelse.
Matprofilen Jessica Frej är känd för sina recept – men också för sina färgstarka klänningar som blivit hennes signum. Nu lanserar hon en egen kollektion.
Karin Ward har rekryterats till tjänsten som Åhléns nya designchef inom heminredning. Karin kommer närmast från Linum design där hon var kreativ chef.
Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.
Funktionalitet går oftast före upplevelser i dagligvarubutiken. Följ med in i ett inspirerande undantag med upplevelser och hälsosam mat till lågpris.
I dag lanseras ett nytt varumärke hos MQ. Man riktar sig till trendmedvetna och produkterna baseras på funktionell enkelhet och hållbar kvalitet.
Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.
En av Storbritanniens största mobiloperatörer har öppnat en Showcase store. Med teknikens hjälp vill man skapa avslappnade möten mellan människor.