Här öppnar Norrgavel ny butik

Här öppnar Norrgavel ny butik

I samband med Norrgavels 25-årsjubileum öppnar företaget en ny butik. "Vi vill komma närmare våra trogna och nya kunder", säger grundaren Nirvan Richter.

Med butiken som designscen

Med butiken som designscen

Varumärket skapar ryggsäckar och väskor som  bryter normer. I butikerna visar man sina egna produkter, men samtidigt skapar man en scen för unga kommande designers. Nyligen öppnade man i Köpenhamn.

Butiksdesign som hyllar företagets arv

Butiksdesign som hyllar företagets arv

Visst, det är en butik. Men det är också en tidsmaskin som tar kunden tillbaka till 1930-talet. Resan är fylld av nostalgiska detaljer. Se bilderna här!

Bara rosor i nostalgisk boutique

Bara rosor i nostalgisk boutique

Rosor är högvilt i tider kring Alla hjärtans dag. Den här nyöppnade butiken erbjuder en fest för ögat i en exklusiv design. Ytterligare internationella etableringar är nu planerade. Se bilderna här.

Söt kärlek på Ikeas marängsoffa

Söt kärlek på Ikeas marängsoffa

Ikea har släppt en limited edition inom en oväntad varukategori: bakverk. I tävlingen som ligger bakom kampanjen deltog 400 bidrag, det vinnande bakverket är "kärlek på en soffa".

Poppee Store svävar bland gyllene moln

Poppee Store svävar bland gyllene moln

Poppee store säljer smycken och accessoarer i en liten oas mitt i världsmetropolen Peking. På 32 kvadratmeter skapar man en himmelsk upplevelse med gyllene solstrålar och svävande moln.

Kunden bygger Sigurd Larsens möbel

Kunden bygger Sigurd Larsens möbel

Ett samarbete mellan Hornbach och den danske designern Sigurd Larsen lanseras i januari 2018. Uppdraget: Att formge möbler som alla ska kunna bygga.

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.

Kaffe och kreativitet i Lavazzas  flaggskepp

Kaffe och kreativitet i Lavazzas flaggskepp

Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet. 

Årets måsteläsning om butikskoncept

Årets måsteläsning om butikskoncept

Vi har skrivit om en rad intressanta butikskoncept under året. Snabba  banker i köpcentrum, butiker utan produkter och nyskapande personalisering. Här är några av våra största favoriter från 2017.