En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Ilse Jacobsen bakom nytt spa

Ilse Jacobsen bakom nytt spa

Ett nytt skönhets- och spakoncept, Take a Break, har öppnat i Köpenhamns nya stadsdel Carlsberg City. Bakom satsningen står designern och affärsängeln Ilse Jacobsen.

Apotek Hjärtat förnyar sin kollektion

Apotek Hjärtat förnyar sin kollektion


Flexibelt ramverk för pop up-butiker

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

Provence som butiksupplevelse

Provence som butiksupplevelse

Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

En flod av ord visar vägen in i butiken

En flod av ord visar vägen in i butiken

I den tredje och sista delen om Zhongshuge Bookstore besöker vi butiken i Yangzhou. Här rinner en flod av ord fram genom lokalen och visar vägen djupare in i butiken.

Inomhuspark nytt inslag i stadskärnan

Inomhuspark nytt inslag i stadskärnan

Många letar efter ett recept på bättre dragningskraft till stadskärnan. Nu kommer ett förslag som visar hur inomhusparker kan bidra till att skapa ett bättre helhetserbjudande i stadsbilden.

Betong och storstad hos Zhongshuge

Betong och storstad hos Zhongshuge

I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.

En bokhandel att vila sin själ i

En bokhandel att vila sin själ i

Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna