Femman i Göteborg har genomgått en stor förändring och nu börjar den slutliga skepnaden ta form. Utöver en tydligare navigering har också stor omsorg lagts på materialval, funktion och detaljer i handelsytan.
Butiksdesign, köpcentrum och shoppingdistrikt. Seoul är ett himmelrike för alla som älskar retail och butiksdesign. Här blandas gigantiska varuhus och små independentbutiker. Handelstrender guidar dig in i en marknad som utvecklas i hög hastighet – och ständigt förändras.
I dag öppnar Nike en butik som erbjuder upplevelser och service utöver det vanliga. "Ännu en gång visar vi att vi leder utvecklingen inom sport-retail", säger Heidi O’Neill, Nikes globala chef, Direct to Consumer.
Undersökningar och analyser gav en tydlig bild. Konsumenten vill ha ett tillgängligt och snabbt bankkontor. Resultatet är ett koncept specialanpassat för köpcentrum.
Millennials gillar ordning och reda i butikerna. Det ska vara lätt att navigera och dessutom vill man gärna ha lite roligt när man shoppar. Här är sju viktiga ingredienser för att de ska trivas riktigt bra.
Nu går startskottet för årets samarbete mellan Designtorget och Beckmans Designhögskola. Resultatet presenteras i kedjans flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.
Med hållbarhet i fokus och ingredienser från naturen har Burt's Bees skapat ett helt nytt butikskoncept. I dagarna lanseras det i Hong Kong, därefter väntar även Europa.
Orminge centrum har fått ett ansiktslyft. Med hjälp av bland annat nya skyltar har det ursprungliga utseendet tagits in i 2000-talet.
Butiken har fått pris för sin genomarbetade belysning som verkligen lyfter fram produkterna. Och för första gången någonsin möts kunderna av ett växthus i en Lush-butik.