Wrangler anpassar lokalt i nytt koncept

Wrangler anpassar lokalt i nytt koncept

Det är ett klassiskt amerikanskt varumärke. I sitt nya butikskoncept har man anpassat uttrycket efter den lokala marknaden och skapat en samlingsplats för jeans och motorcykelkultur.

Bang & Olufsen vässar storsäljare

Bang & Olufsen vässar storsäljare

Butiken kvalade in på de 50 bäst säljande i världen. Med en tro på såväl på den nyrenoverade butiken som på stadskärna gör man nu en storsatsning inför framtiden. Bakom succén döljer sig en uttalad säljstrategi.

Här är butiken en förlängning av gatan

Här är butiken en förlängning av gatan

Modekedjan Warehouse lyfter in stadsmiljön i butiken i sitt nya koncept. Produkterna exponeras mot urbana husfasader och högt där uppe cirklar fåglarna i skyn. Se bilderna här.

Shopping på djupt vatten

Shopping på djupt vatten

Köpcentrumet tycks till synes ha sänkts ner i en färgsprakande undervattensvärld fylld av vackra fiskar och växter. Det tog två år att planera den visuella effekten, resultatet slår besökarna med häpnad.

Succékedjan öppnar egna hotell

Succékedjan öppnar egna hotell

Kedjan har visat tvåsiffriga försäljningsökningar under flera år. Nu tar man ett nytt steg i sin utveckling och öppnar en egen hotellkedja med uttalat lokal förankring.

Bättre butik med fem konkreta åtgärder

Bättre butik med fem konkreta åtgärder

Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.

Levande entré med digital teknik

Levande entré med digital teknik

I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.

Pieces hjälper kunden att hitta sin look

Pieces hjälper kunden att hitta sin look

Nu har danska modemärket Pieces öppnat sitt nya butikskoncept. Här är fasta stilar och skyltdockor bannlysta, i stället vill man hjälpa kunden att hitta sin egen look.

Den flexibla supporterbutiken

Den flexibla supporterbutiken

Southampton Football Club har haft en tuff start i Premier League. Men inför årets kick off har klubben laddat upp med en ny butik, anpassad för att klara av det stora trycket i samband med matchdagarna.

Lysande visual merchandising på hög nivå

Lysande visual merchandising på hög nivå

De svävar till synes fritt i luften, ett par hundra Converse utgör tillsammans en spektakulär installation. LED-belysning gör den dessutom till ett lysande exempel på visual merchandising.