Kedjan återinviger flaggskepp på historisk mark. Dessutom inleder man ett samarbete med klassiskt operahus.
Dagligvarukedjan Lidl släpper, tillsammans med två konstnärer, en posterkollektion.
Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.
Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.
Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.
Nyskapande butik mixar häpnadsväckande arkitektur, återbruk, reperationer och personalisering i ett koncept bortom traditionell handel.
Amazon-ägda kedjan Whole Foods Market har öppnat en ny butik. Här erbjuder man upptäckar- och matglädje med en tydlig lokal prägel. Se bilderna!
I dag öppnar Apple en ny flaggskeppsbutik. Förutom produkter erbjuder man även fördjupande seminarier och utbildningar. Se bilderna!
Tusentals produkter ska få ny design. Detta för att skapa ett mer enhetligt utseende på de nordiska marknaderna.
En jury har utsett världens bästa butiksdesign. Bland vinnarna finns en butik inrymd i en banklokal och ett koncept med orgelkonserter – varje timme.