NK har öppnat en avdelning där man ska kunna ”inspireras, fascineras, vistas och shoppa”.
Trä är hetare än någonsin inom arkitekturen. Nu har trenden blivit tydlig även inom detaljhandeln.
NK har byggt om avdelningen NK Man. Ytan har utökats och nya tjänster har adderats.
Onlineshopping i pop up-hus. ”Vi ville skapa en upplevelse utanför butiken att stiga in i, utforska och bli inspirerad av”.
Kedjan återinviger flaggskepp på historisk mark. Dessutom inleder man ett samarbete med klassiskt operahus.
Dagligvarukedjan Lidl släpper, tillsammans med två konstnärer, en posterkollektion.
Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.
Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.
Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.
Nyskapande butik mixar häpnadsväckande arkitektur, återbruk, reperationer och personalisering i ett koncept bortom traditionell handel.