Här bildar ett flertal småbutiker en helhet. För att ge kunderna variation och valmöjlighet erbjuds de att välja från en rad olika pop up-butiker.
Allting startar med den klassiska logotypen. Utifrån den har Nivea byggt en butik där produkterna är hjältarna i en blå värld. Se bilderna från den nyöppnade butiken här!
Optikkedjan Synoptik, med över 120 butiker i landet, byter i dag grafisk profil. En omfamning ska symbolisera värme, service och omtanke. Det här visar bättre vad vi står för, säger marknadsdirektör Lottie Funck Ekelund.
Samsung färdigställer just nu en ny flaggskeppsbutik som öppnar senare under 2016. Upplevelser och en hög servicenivå utlovas. Ta en smygtitt redan nu!
Estetiken är hämtad från flygplatsen, avdelningarna är indelade i terminaler och i provrummet finns en kroppsskanner. Den konceptuella idén tar den här butiken till helt nya höjder.
NK instiftar ett pris som belyser namnkunniga personligheter och inspirerande varumärken inom mode och design. Priserna delas ut under en gala på Stockholm Stadsteater den 20 september.
Det är ett köpcentrum skapat för de riktigt välbeställda. Det har fler arkitektoniska likheter med Versailles än med Mall of Scandinavia. Ta en förhandstitt in i köpcentrumet som skapats för miljardärer.
I utställningen ”Närodlad Design” tar Svenskt Tenn med konsumenten till fem svenska verkstäder. Det är leverantörer som har tillverkat möbler, glas, mattor och tennföremål åt företaget under lång tid.
Det pratas mycket om personalisering i den moderna detaljhandeln. Nystartade Studio Heijne går från ord till handling och erbjuder sina kunder att själva påverka designen. Bakom varumärket står en designer med bakgrund inom H&M-koncernen.