Ett köpcentrum för miljardärer

Ett köpcentrum för miljardärer

Det är ett köpcentrum skapat för de riktigt välbeställda. Det har fler arkitektoniska likheter med Versailles än med Mall of Scandinavia. Ta en förhandstitt in i köpcentrumet som skapats för miljardärer.

Svenskt Tenn visar närproducerad design

Svenskt Tenn visar närproducerad design

I utställningen ”Närodlad Design” tar Svenskt Tenn med konsumenten till fem svenska verkstäder. Det är leverantörer som har tillverkat möbler, glas, mattor och tennföremål åt företaget under lång tid.

WTC: Kika in i tre innovativa flaggskepp

WTC: Kika in i tre innovativa flaggskepp


Personalisering i fokus för nytt varumärke

Personalisering i fokus för nytt varumärke

Det pratas mycket om personalisering i den moderna detaljhandeln. Nystartade Studio Heijne går från ord till handling och erbjuder sina kunder att själva påverka designen. Bakom varumärket står en designer med bakgrund inom H&M-koncernen.

Åhléns i samarbete med Abigail Borg

Åhléns i samarbete med Abigail Borg

Varuhuskedjan Åhléns lanserar designsamarbete med brittiska mönsterdesignern Abigail Borg.

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.

Butiken som avantgardistisk destination

Butiken som avantgardistisk destination

I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.

Därför är Starbucks nya klädkod betydelsefull

Därför är Starbucks nya klädkod betydelsefull

Det kan tyckas vara ett marginellt beslut. Men Starbucks nya klädkod kan komma att påverka hur både kaffet, kaféupplevelsen och varumärket upplevs.

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp

Nu är Sonos hemma med sitt flaggskepp


Fin e-förpackning genererar fler delningar

Fin e-förpackning genererar fler delningar

Genomtänkta och designade förpackningar stärker varumärket och ökar antalet delningar. Det visar en undersökning om förpackningens betydelse för e-handeln.