Varumärket Boob, som gjort sig kända för mode med amningsfunktioner, vill bidra till att rena haven och dessutom minska sopberget. Den nya kollektionen har tillverkats av material framställt av gamla fiskenät.
På ytan är det en liten butik, kunde varit en designbutik i ett shoppingstråk. Men företaget som driver den säljer inte kläder, istället har de mer flygkraft än KLM, pratar fler språk än man gör i FN och finns i fler länder än McDonalds
På den japanska västkusten hittar vi detta inspirerande exempel på minimalistisk design. Hos knivtillverkaren Tadafusa lyfts produkten fram med hjälp av ett lokalt producerat displaysystem. Se alla bilder här!
Association for Retail Environments (A.R.E.) har under högtidliga former delat ut priset för årets bästa butiksdesign.
Swedish Matchs öppnar en snusbutik i Åre, och en av ingredienserna är personalisering. Här kan kunderna lära sig mer om produkterna och dessutom skapa sina egna favoritblandningar.
Rederiet Viking Line inviger Östersjöns första designbutik ombord på Ålandskryssaren Rosella.
I samband med utställningen "Fashion Forward – 300 years of fashion" i Paris presenterar H&M sin 2016 Conscious Exclusive-kollektion. En serie med med historiska influenser – i hållbara material.
Den som besöker Nike Town i London kan just nu uppleva ett blixtnedslag fångat i ett ögonblick. Exponeringen syftar till att lyfta fram varumärket Jordans skor och är en del av ett nytt kreativt uttryckssätt.
Snabbmatskedjan Sibylla får ny kostym och uppdaterar nu en restaurang i taget. Här är det nya bildspråket och den nya grafiska profilen.